2010/12/05

Jul och glögg? Svenskens lycka.

Det är lycka för människor
att verkligen få komma nära inpå
allt som är sådär viktigt för alla
Viktiga känslor som alla tror
är relaterade till det du ser
till det du smakar
känner lukt av
Ja, men just nu! Ser du snön?
Känner du den? Smakar du den?
Ja, du tror allt är till för att ge
ge till alla andra, se förbi, ge, ge, ge
Lycka för alla andra människor som att
lyckans resultat är materialistiskt
och att resultatet av det, ger dig lycka
ge dig själv den lyckan, vänd dig till lyckan själv
ta den, smaka den, ta på den

trevlig vintertid.

Jag har länge tänkt på att försöka ta upp mitt intresse kring poesi. Jag tänker; monologer, scen, känslor och tårar. Jag saknar den känslan! Ja, jag skulle verkligen vilja skriva och framföra monologer.

1 kommentar:

  1. Det tycker jag du ska göra. Och sen tycker jag att du ska komma till Open-Mic på Blekingska (var 3:e onsdag) och läsa upp en dikt eller två. Alltid lika uppskattat!

    SvaraRadera